Şimşek’i savunuyorum

Mehmet Şimşek’i eleştirebileceğim yönleri var, yapısal reformların adını koymuyor, ekonominin düzelmesi için de zorunlu olan yargı bağımsızlığı gibi konuları ağzına almıyor. Bu yönlerini eleştiriyorum ama yine de Şimşek’i savunuyorum.

Çünkü Şimşek’in “rasyonel zemine dönüşten başka çaremiz yok” sözü, en azından CB sisteminde geçen beş yılda akılcı politikalardan nasıl uzaklaşıldığını tescil ettiği gibi tek doğru yönü de gösteriyor: Rasyonel politikalar…

Şimşek ABD’deki bir konuşmasında, kullandığı “locals” kelimesi “yerel halk” diye tercüme edilince kıyametler koptu. Halbuki finans dilindeki anlamı “yerleşikler” demektir, dış değil ülkede yerleşik yatırımcılar...

ŞİMŞEK’E HÜCUMLAR

Şimşek için “Sömürge valisi gibi konuşuyor” diyenler oldu! Ve Devlet Bahçeli her zamanki ateş püsküren üslubuyla konuştu:

Türk milletini ‘yerel halk’ ifadesiyle değersizleştirmeye hizmet eden müfsit zihniyettir, son günlerde maruz kaldığımız skandalların asal sorumlusu olduğunu hiç kimse inkar edemeyecektir…”

Herkes bu sözleri Şimşek için söylenmiş olarak algıladı, haberler bu şekilde yayınlandı. Sonra Bahçeli’nin bu sözleri Ankara ve İstanbul belediye başkanları için söylediği şeklinde açıklamalar yapılarak siyasi bir gerilimin çıkması önlenmek istendi.

Her ne olursa olsun, Şimşek’in vatanseverliğinden ve dürüstlüğünden asla şüphe edilemez. Bugünkü makamına ihtiyacı yoktur. Ülkemize hizmet için bu görevi kabul etmiştir.

ŞİMŞEK NE YAPTI?

Şimşek yetersiz ama önemli bir başarı da sağladı. Türkiye’nin risk pirimi azaldı. Patlamak üzere olan bütçe kısmen olsun disipline alındı. En tehlikelisi, cari açık azalma eğilimine girdi. Dışarıda güven oluşmaya başladı. Bu güvenin “Mehmet Şimşek’in şahsına”, yani onun ortodoks politikalardaki tutarlılığına olduğu açıkça yazıldı. (Financial Times, 12 Şubat)

Fitch, Moody’s ve JP Morgan olumlu açıklamalar yaptı. IMF daha geçen Cuma günü Şimşek’in programına destek açıkladı.

İktidarın, yanlışlarını örtmek için kitlelerde takıntı haline getirdiği “dış güçler” efsanesi bir tarafa, bunlar ülkeye yatırım gelmesi için gereken güven ortamının oluşmasına katkıda bulunan gelişmelerdir.

Nitekim bu “dış güçler”den Dünya Bankası, üretim projeleri için 18 Milyar dolar destek açıkladı. Fakat önemli eksikler var ve nihai başarı çantada keklik değil.

Eksiklerin en önemlisi yapısal reform denilen bir programın ortaya konulamamış olmasıdır. Orta Vadeli Program uygulanıyor ama “para politikası” (Merkez Bankası) ve bir ölçüde de “Maliye politikası” (bütçe) ile sınırlı gözüküyor.

YAPISAL REFORMLAR?

Önde gelen iktisatçılardan Prof. Selva Demiralp, altı ay önceki yazısında, enflasyonun tek sebebinin para politikaları olmadığını, “erozyona uğramış kurumsallık, yapısal reformlarda ihmal, yatırım iştahında düşüş, vergi sisteminde çarpıklıklar ve potansiyel üretim kapasitesinde yaşanan gerileme” gibi yapısal sorunlara dikkat çekmiş ve Şimşek’in henüz bu sorunları kapsayan bir “istikrar programı ortaya koymadığını” yazmıştı. (11 Eylül 2023)

Altı ay geçti, ortada hâlâ böyle bir program yok. Prof. Demiralp geçen hafta şöyle yazdı:

Altı ay önceki yazımda ilk yüz günün sonunda halen kapsamlı bir istikrar programı açıklanmadığını not etmiştim… Altı ay sonra halen bir istikrar programından bahsedebilmek mümkün değil. Merkez Bankası’nın attığı adımları altı ay önce de olumlu buluyordum, halen de buluyorum. Ancak enflasyonu sadece merkez bankası çabaları ile düşüremeyiz.” (13 Nisan)

Alnı şekilde MB eski Başekonomisti Prof. Hakan Kara da para politikalarının yeterli olmayacağını, Merkez Bankası’nın bağımsızlığının kanunla düzenlenmesi gibi yapısal reformlar gerektiğini yazıyor. (23 Nisan)

Bu sütunun okurları bilirler, Merkez Bankası’nın, CB sisteminden kaldırılan bağımsızlığın kanunla yeniden getirilmesini ben de defalarca yazdım.

Yapısal reformlar olmayınca ne oluyor? Şimşek’in söylediği “locals” yani yatırımcılar ve da halk enflasyonun düşeceğine güvenemiyor. TL’ye güvensizlik, dövize, altına, tüketime hücum devam ediyor.

Ancak sorun şu ki “yapısal reform”lar, CB sisteminin Cumhurbaşkanına verdiği bazı yetkilerin daraltılmasını zorunlu kılıyor. Sanırım Şimşek’in de tıkandığı nokta bu.

YORUMLAR (211)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
211 Yorum
  • Bilge Kağan / 24 Nisan 2024 22:05

    Türkiyede 18-65 yaş arası çalışan insanların toplam nüfusa oranı %47
    Yunanistan %55
    almanya %65
    çin %79
    Bizde oran Yunanistan seviyesine çıksa 6.4 milyon insan daha fazla çalışmalı
    Kore seviyesi için 12.56 milyon insan bu işi doktrin ve motivasyon sahibi bir akıl çözebilir

    Yanıtla (3) (0)
  • Adem / 24 Nisan 2024 23:33

    İş var da mı insanlar çalışmıyor

    Yanıtla (2) (1)
  • Hulusidayı / 26 Nisan 2024 18:07

    Onlar şöyle istiyor, sen öğretmen yada mühendis olabilirsin ama gel inşaatta çalış yada bahçıvanlık yap dedikleri zaman yapacaksın yapmazsan iş beğenmiyor oluyorsun. Dolayısıyla eğitim, heves, yetenek gibi şeyler, insanın kullandığında mutlu olacağı özelliklerin bir önemi yok. Eee o kadarda batıdan farkımız olsun değil mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • Fikri Hür / 25 Nisan 2024 18:32

    Breh breh breh. Ne Şimşek’miş be birader.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasan Gül / 25 Nisan 2024 17:06

    Sorunların nedeni var olduğu sürece çözüm mümkün olmaz. Onun için önce sorunların nedenini ortadan kaldırmak lazım. Bu noktada sn. Şimşek'in yapabileceği fazla birşey yok. İnşallah başarılı olur.

    Yanıtla (0) (0)
  • Tr / 25 Nisan 2024 14:34

    Ben ekonomi konularını ekonomistlerden okumayi tercih edenlerdenim!

    Yanıtla (0) (0)
  • okur 41 / 25 Nisan 2024 11:00

    Şimşek ne kadar başarılı olacak sizce? Bence Cumhurbaşkanının kendisine tanıdığı alan kadar başarılı olacak. Eğer Cumhurbaşkanı sorunu görüp çözmek için zamanında adımlar atsa idi sorun çoktan çözülürdü. Seçim sonrası yapılan açıklamalara ve gidişata bakarak hiçbir şeyin değişmeyeceğini, Daha öncekilere verilen yetki alanın benzerinin Şimşek'e verildiğini ve zamanı geldiğinde gece yarısı kararnamesi ile son bulacağını düşünüyorum. Problemi yaratan kişinin çözümü uygulayabileceğine inanmıyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kaya / 25 Nisan 2024 00:43

    Olmaz. Yapısal reformlar yapılmadan olmaz. Yereli de yereli olmayanı da ikna edemezsiniz. Bu biraz günahkarın tövbesine benzer. Önce tövbe edeceksin. Yetmez, öyle yaşayacak,öyle davranacaksın ki inancımız geri gelsin. Şimdilik tövbe bile yok.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 24 Nisan 2024 17:22

    Tek parti devrinde ve son Akp devrinde rasyonel ve bilimsel ekonomi isteyenlere "mandacı" denildi.Cavit beyi asan kafayla, M.Şimşek i görevden alan benzer kafa.1936 da İktisat vekili C.bayar :" Liberalizmi yıkarak güdümlü ekonomi kurmak istiyoruz" demişti.İşte Akp nin son dönem ekonomik krize neden olan politikası da aynıydı.Bu kafayla ekonomi mahvolunca ,M.Şimşek'i geri çagırdılar mecburen.Türkiyede işletmeler devlet elinde arpalık oldu baştan beri,

    Yanıtla (9) (4)
  • Karar Okuru / 24 Nisan 2024 18:25

    Japonyada Meiiji döneminden beri devlet elindeki işletmeler özelleştirildi, samuraylardan gelme kişilerden burjuvazi yaratıldı,Bugün Japonyda önemli şirketlerin ve ailelerin kökeni budur.Türk hava yolları gibi 1,3 milyonluk maaşlar varken millicilik edebiyatına kananlar ancak buradadır.

    Yanıtla (3) (3)
  • Karar Okuru / 24 Nisan 2024 21:43

    Slm , "serçe" . amiyane tabirle yedik mi ? elbette yemedik! Sen boş ver Japonları çünkü onların kültürü başka, kurum kültürü var, disiplin var, sadakat var, çalışkanlık var ve üstelik onlar Şintoist; atalarıyla konuşup hesap veriyorlar. Biz kimseye hesap vermeyiz, bazılarımızda cehennem korkusu bile yoktur, kolayca haram yeriz sonra Ramazan ayında oruç tutar tövbe ederiz. Biz "locals" olarak pek akıllı değiliz, aynı yanlışları tekrar yapar aynı yanlış kişiyi tekrar tekrar seçeriz.

    Yanıtla (3) (4)
  • Karar Okuru / 25 Nisan 2024 00:45

    Serçe-tavşan beni "okuma" tavsiye eden yorumcu sanıyor, bu da beni serçe-tavşan sanıyor:) Uslup farkını ayırt edebilecek zeka seviyesi olmayanlar için atasözü; vermeyince Mabud neylesin mahmut:)

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 24 Nisan 2024 22:05

    Tek parti dönemi bu ülkenin en başarılı ekonomi politikalarıdır. Nüfusun neredeyse tamamı tarım ekonomisinde, sanayi yok, işçi yok, meslek sahibi yok liberalizm öyle mi? Komik!!

    Yanıtla (2) (5)
  • Karar Okuru / 24 Nisan 2024 23:17

    Hiçbir şey yok!,sen de yoksun, günes de yok! 1919 dan önce ateş bile yoktu! , yemekler çiğ yenirdi!, giysi yoktu!, ağaç yapraklarıyla örtünülürdü! Bunlar liderlere tapınan partizan masallarıdır.Siyasi ve ekonomik özgürlüklerin karşıtı olan rejimler; faşizm, komunizm, kemalizm, baascılık,mollacılık, talibancılık vs. Tek parti devrinde ekonomi ve sanayi başarısı da ancak Sscb nin yüzde biri kadardır.Tek parti devri Türkiyesini Sscb ile bugünkü Türkiyeyi Macaristanla bile kıyaslayınca fark ortada.

    Yanıtla (3) (0)
  • Tr / 24 Nisan 2024 22:50

    Mehmet Şimşek ve akıl hocası IMF olduğu sürece asgari ücretli ve emekliler gün yüzü görmezler.

    Yanıtla (3) (2)
  • SanalKıreş / 24 Nisan 2024 22:23

    Karar okuru beyfendinin görevinin ekonomi reformu yapmak değil ne pahasına olursa olsun ödemeler dengesini korumak olduğunun farkında. Darısı Yorgun Aksakal'ın başına.

    Yanıtla (0) (1)
  • tarlabaşılı / 24 Nisan 2024 22:10

    dışarıdan m. şimşeğe bu hukukla, bu faiz oranı, bu kurla kuruş vermezler.

    Yanıtla (2) (0)
  • Yolcu / 24 Nisan 2024 21:47

    Bozuk bir zeminde, zemini düzeltmeden yapılan ve yapılacak her şey, istisnasız herşey yıkılmaya, çökmeye mahkum. Zeminin düzeltilmesi şart. Bunun dışındaki her şey, boşa zaman ve emek harcamak. Şimşek zemini düzeltmeye çalışmıyor. Yada düzeltemeyecek durumda. Sonuç ............. boşluğu siz doldurun.

    Yanıtla (2) (0)
  • Turhan Sezer / 24 Nisan 2024 21:13

    Püskevit ile müfsit kelimeleri şiir gibi birbirine uymuş oldu! Sn Bahçeli sözüm ona İktis.Tic. Bil. okumuş ama şimdiye kadar bu baabta konustuğu da hiç duyulmamıştı. Şimdi, bu çıkışıyla, ne ekonomi ne de İngilizce`yi hiç bilmediğini de anlamış, duymuş olduk. S. Freud "Bilgisizlik daima sertliği doğurur" demiş. Sadi-i Şirazi de, "bilgisizlik savaş davulu gibidir, sesi çok içi boştur". İkisi de uyar.

    Yanıtla (2) (0)
  • A.Derin / 24 Nisan 2024 20:58

    Bir iğnenin fiyati bile her hafta değişiyorsa, enflasyon düşebilir mi, ve enflasyon düşmezse yabancı sermaye gelir mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • Mr.No / 24 Nisan 2024 19:47

    Finansal tedbirlerle ve para politikalarıyla ekonomi düzelmez. Bu iş üretim işidir. Üretiyor muyuz? Maalesef -günlük hayatta tükettiğimiz ürünlere yönelik- değerli bir üretimimiz yok, aksine bol bol tüketiyoruz. Yediğimiz tahıl, baklagil dışarıdan, kullandığımız her aygıt dışarıdan, giydiklerimiz dışarıdan, içtiğimiz kahve dışarıdan, petrol, gaz zaten dışardan, üstüne har vurup harman savurma. Değil Mehmet Şimşek, Adam Smith gelse, John Keynes gelse düzeltemez.

    Yanıtla (3) (0)
  • GOP / 24 Nisan 2024 19:31

    Plevne bile bu kadar savunulmadı. Ne Mehmet Şimşek'miş arkadaş!

    Yanıtla (5) (1)
  • Yoksul / 24 Nisan 2024 18:05

    Bir zaman 40 yaşlarda bir sahtekar para ile muska büyü yaparken yakalanmıştı tv ye çıktı. Kuran alçak yere konmaz diye bir de akıl vermişti. Özellikle Nedim Şener, Mete Yarar, Hacısalihoğlu hocayı tv de dinlerken hep bu adam aklıma geliyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • Aklı selim / 24 Nisan 2024 18:02

    Parası olan yerel yatırımcı neden riske girip fabrika çalıştırsın, üretim yapsın. Parasını faize yatırsa zaten parasını katlayacağı garanti.

    Yanıtla (3) (0)
  • Adalet / 24 Nisan 2024 17:48

    Şimşeki severim sayarım.Bugüne kadar zengine dokunduğu oldumu varlık şirket lerine neden harç muafiyeti getirdi bunların batıklarını neden hazineden karşıladı bunun vatana Garip millete nekatkısı oldu kamudaki araç sayısını muhtar sayısını mı azalttı sayın yazar israfı önleme adına şimşek ne yaptı bu konularıda yazarsan bilgilenmiş oluruz üstadım.

    Yanıtla (3) (1)
  • Yoksul / 24 Nisan 2024 17:37

    Şimdi meseleye tesir eden faktörler durumu içinden çıkılmaz hale getirdi. Ekonomi bozuk, nüfus yapısı bozuldu. Mekanik filan diyor du mekanizma toplantıları yapılıyor abd ile. Dalkavuk adamları Özgür Özel e eleştirmeyi bırak külliye ye git reise sen de biat et diyorlar. Ama helal olsun Cemal Enginyurt a nokta atışı yapıyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Abdullah / 24 Nisan 2024 17:32

    Şimşek akp nin yarattığı yüksek enflasyona ilaç olamaz.Keşke daha önce Tayyip Bey tarafından dolandırıcılık gibi tuhaf bir şeyle itham edilip gönderildikten sonra geri gelmeseydi.

    Yanıtla (3) (0)
  • Yoksul / 24 Nisan 2024 17:13

    Kardeşim başdaki zatın ve de bu milletin bir ayarı yoktur. 2024 bütçe sözde 11 trilyon lira, peki bu devlet 25 milyona her ay maaş ödüyor ki yıllık en az 7-8 trilyonu buraya gider baştaki en büyük hortum ve ekibi en az 2 trilyon yerler. Ben 30 yıl çalıştım 19.2 bin maaş yeter diyorum adam 10 yıl hizmete10 bin emekli maaşa az daha çok ver diyor. Halbuki bu 9-10 milyon hane 10 bin lira ile mı geçiniyor hayır çeşit çeşit yan gelirleri var. 2 milyon hane geçim sıkıntı çekiyor, gerisi boş.

    Yanıtla (2) (0)
  • Zubuk / 24 Nisan 2024 00:23

    Evettt..ekonomistler yazacak yine.ekonomi uzmanı hepsi.ciltler dolusu kitap okumuşlar bu konuda diyemeyeceğim cunku bırak tek kitap okumayı ilgili bir sayfa yazı okumamislar..yazarin yazdığı konunun dışında çoğu saçma sapan ama hergun ısrarla yazılan yorumlar yine yarıdan fazlası oluşturacak.bunlar bilgi zubugu.panayira hoşgeldiniz.

    Yanıtla (3) (9)
  • Karar okuru / 24 Nisan 2024 00:41

    Zübük romanı Aziz Nesin’ in hem politikacılarımızı hem de bizler son derece ustaca resmettiği mükemmel bir eserdir. Kemal Sunal’ ın filmi ile de hafızalara kazınmıştı. Rumuzu görünce en tepeden Şimşek, Nebati, Kavcıoğlu, son seçimde bakanlar ve en acısı da milletin tavırları….Romanı okuyup, filmi İzleyen bu günün figürlerinin hepsini kendi dahil görecektir. Şimşek mi? Yanlış içinde yanlış aramanın manası yok, irade koyamayanın nesi savunulacak!

    Yanıtla (14) (4)
  • Zubuk / 24 Nisan 2024 00:57

    Yorumları kastettim.politikacilar bürokratlar vs vs bu toplumdan çıkıyor.uzaydan gelmiyor.uc beş konusu var hasta birinin her gün yazıyor .başka bildiği yok kitap okumak önemsiz diyen birine zubuk denir seviye çok düşük.bahsettigin konu hakkında kitap makale onereceksin arada.bilgi olmadan fikir olmaz.yorum da yazamaz .hasta olan tavşanı geçtik .konuştuğun konuda kendine soracaksın.kac kitap okudum diye.sonra siyasetçiler niye böyle.

    Yanıtla (2) (7)
  • Karar okuru / 24 Nisan 2024 10:01

    Sizdeki bu kitap takıntısı makulü biraz aşıyor. Böyle hassasiyetler iyidir ama ne okursan oku, anladığın kadar anlarsın. Biraz değerlendirme, karşılaştırma ve zihinsel işlem de gerekiyor. Öyle okuduğu kitaba kapılıp, ya da belli kategoride yazar çizere takılıp kalmak da doğru bir şey değil. Ayrıca burada yorum yapanların bir çoğu da okumuş-yazmış insanlardır muhtemelen.

    Yanıtla (8) (2)
  • Zubuk / 24 Nisan 2024 15:01

    Kitap okumadan bilgi olmadan neyle analiz yapacaksın .yazdıklarımın milyon katisin sen.her seferinde aynı şeyi yazıyorsun kitap okumuyorum de kurtul.

    Yanıtla (0) (3)
  • KARAR OKURU / 24 Nisan 2024 16:06

    Kitap okumadan bilgi olmadan konuşmayın yazmayı demek takıntı ha..bilgi çağındayız bilgi.ve burada kitap okumak kucumseniyor.kitap okumadan bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olamazsın diyene kiziliyor bir doktor hukukçu 60 yaşında hala kitap okuyor.cunku yeni bilgiler çıkıyor.bunu yapmayan avukata doktora gitmiyorsun.eeee.cahile cahil diyeceksin.bilgi çağında kitap okuyun denemeyecek bu ülkede.aci çok acı.

    Yanıtla (0) (3)
  • Okur / 24 Nisan 2024 10:13

    Zubuk her gün burada yazanları aşağılamaktan vaz geçsin. Kitap okuyanların kendisi gibi değerli şahsiyetlerin bulunduğu yerde yazsın. Ya da bildiği bir şey varsa onu paylaşsın. Yeter artık

    Yanıtla (5) (2)
  • Zubuk / 24 Nisan 2024 15:03

    Kitap okumadan konuşuyorlar yazıyorlar demek aşağılama nasıl oluyor.bu haldesin demek ki .

    Yanıtla (0) (3)
  • Karar Okuru / 24 Nisan 2024 17:09

    Kemalistler, sağcılar, kürt ırkçıları, türk milliyetçileri, nasyonel solcular! vs hepsi aşırı sağcılar.Türkiyede gerçek sol ve liberalizm çok zayıf.Kültür yerlerde, ilerici geçinen kemalistler en gericiler.Türkiyede kavramlar ve isimler aldatıcı.Mesela nasyonel(ulusal) solcular aslında aşırı sağcılar.Okuyun,araştırın diye kendinizi paralamayın; ortadogu kemalizm, baascılık,mollacılık diyarı, malzeme ve kalite belli.Gevezeliği de demokrasi sanan çok.

    Yanıtla (3) (2)
  • Hamit / 24 Nisan 2024 16:56

    Şimşeğin peşinden yıldırım gelir.

    Yanıtla (1) (0)
  • ali cemal / 24 Nisan 2024 11:03

    Ben Mehmet Şimşek' i savunmunmuyorum çünkü o iktidar, devlet, yandaş sermaye grubunun batırdığı ekonominin bedelini onlara dokunmadan halktan çıkarma görevinde.

    Yanıtla (25) (2)
  • SanalKıreş / 24 Nisan 2024 11:32

    Finans uzmanı bankacının bildiği rasyonel ortodoks ekonomi bu çünkü. Makro ekonomi ise insanı dolayısıyla sosyoloji ve psikolojiyi de kapsar. Finans uzmanının başarısı patronun servetini arttırması ile ölçülür. Mikro ekonomi kestirmeci ve patron odaklı, Makro ekonomi meşekatli ve insan odaklı olan. Yalvararak ülkeye getirdiğiniz birisi neden zor olanla uğraşın ki. Emekliyi derin yoksulluğa mahkum ederek IMF'nin kapısını çalmadan ödemeler dengesini korumak aynı zamanda reisin itibarını korur...

    Yanıtla (6) (2)
  • ali cemal / 24 Nisan 2024 15:12

    güzel ve daha açık ifade ettin durumu.

    Yanıtla (0) (1)
  • Okur / 24 Nisan 2024 16:19

    Finans uzmanı (Mehmet Şimşek) patronunun (T.C. Devleti) batık servetini arttırdığı zaman....Sosyolojiyi ve psikolojiyi de kapsayan insanı merkeze alan makro ekonomiye zaten dönecektir... Elde avuçta bir şey yokken sosyolojiyi ve psikolojiyi dikkate alarak emekliye zam yapması patronu da (devleti) kendisine zam yapılan emekliyi de ileride daha da batık bir duruma düşürecekti...

    Yanıtla (1) (0)
  • SanalKıreş / 24 Nisan 2024 16:54

    Ülkenin her tarafı önemli bir kısmı kullanılmayan ama mimari ödül kazanmış belediye kasrı ile doldu taştı. Var mı bir sözün. Mesela demokrasinin gereği sandıkta bunun hesabını sordun mu? Yoksa insanlara şükredin yoksa onbin lirayıda bulamazsınız diyenlerdenmisin. Biraz daha detaylandıralım beyfendinin uzmanlık alanı patronlarına kelepir malı çok uzun vade ile satın almak. Pardon sen neden bahsediyorsun.

    Yanıtla (0) (0)
  • Agop Köşkeryan / 24 Nisan 2024 15:19

    Sn. Mehmet Şimşek’e naçizane bir önerim;

    Arkadaşım Levon’un evinde 5 tane Güneş kremi.

    Arkadaşım Arya’ın evinde sevdiği markadan 7 adet parfüm

    Arkadaşım Vahan’ın evinde 10 adet burun spreyi…

    İnsanlar fiyatı artacak diye stok yapıyor. Bu durum günübirlik yaşıyan fakir fukara için dahada fiyatların artmasına neden oluyor. YAPAY ZEKA UZMANIYIM, basit bir yazılımla, bir kişinin birden fazla aynı üründen almasının, o ürünün bitmesine 15 gün kalmadan yeniden sipariş vermesinin.

    Yanıtla (1) (5)
  • Ahmet Rasim / 24 Nisan 2024 15:58

    Vatandaş enflasyon var diye alıyor. Almazsa sen toptan alıp stoklayacaksın sonra onlara perakende olarak satacaksın.

    Yanıtla (2) (0)
  • Prof.Dr KimyaMühendisi / 24 Nisan 2024 13:21

    Şimşek'i bilmem ama Hazine Maliye ile birleşmeden önce müsteşarlık iken bile partili çocuklarının,milletvekili çocuklarının,bakan çocuklarının,hakim savcı çocuklarının mülakatlarla kayırılıp işe alındığı; klasik yazılı sınavlarda daha yüksek puan alan vatandaşların konu mankeni yapılarak elendiği bir yer olmuştur.Torpilli problem çözme becerisi vasat adamlarla hangi yapısal reformu nasıl yapacaklar?Benzin tüketimini net benzin ihracatına çevirmeden ekonomi düzelmez!Al sana yapısal Reform.

    Yanıtla (65) (0)
  • Bülent / 24 Nisan 2024 13:34

    Şimşek kafasını sadece ev kiralarına takmış ve buradan gelecek paraya umut bağlıyor. Telle çevirip , belediyedeki ve çevre şehircilikteki ve emniyetteki hemşerileri vasıtasıyla imar affından seçim oncelerinde faydalanıp hazine arazilerine kudukları gecekondulardan apartman, otel, residans sahibi olup emlak zengini olanları vergilendirsene? Yok.

    Yanıtla (32) (0)
  • Emekli İktisatçı / 24 Nisan 2024 15:07

    Yüzde 25 meselesi yüzünden kiracım 80 bin TL net maaş alıp bana 7000 TL ödüyor ama oradaki rayiç kira bedeli 35000 TL . Kendisi krediyle ev almış evini kiraya vermiş benim sırtımdan kredi taksidini ödüyor benim evimde ucuza oturuyor. Eski ve yeni adalet bakanlarını ve esas vergi toplaması gereken yerlerden vergi toplamayan ve kodamanlara af getiren Gelir İdaresi Başkanlığını Allah'ın adaletine emanet ediyorum.

    Yanıtla (27) (1)
  • Emekli Kaymakam / 24 Nisan 2024 15:27

    Türkiye genelinde gayri menkulleri ilgilendiren onbinlerce davanın senelerce sürmesi sebebiyle belki de yüzbinlerce konut, dükkan atıl bekliyor. Arzın kısıtlanmasına sebep olan hakimler ve adalet Bakanlığının kendisi ev ve dükkan fiyatlarını arttırıyor. Anlaşmazlıklar hukuk ve arabuluculuk bürosu işleten milletvekillerini zengin ediyor. Maliye bu bürolardan olması gerekenden çok çok az vergi alıyor veya affediyor. Çek uyaptan dava bilgilerini vergilendir maliye!

    Yanıtla (17) (0)
  • Tr / 25 Nisan 2024 14:48

    Akpartili belediyelerin tüm arabulucu işleri arabulucu kimliği olan akparti il/ilçe başkanına ya da başka bir arabulucu kimliği olan akparti yöneticilerine gider. MHP'li belediyelerde de durum aynıdır. Arabulucu akp yöneticisine giden her işten işi gönderen birim memurları pay alır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Petrol Y.Mühendisi / 24 Nisan 2024 13:46

    Batıdaki mavi beyaz bayraklı ortodoks hristiyan meshebine mensup, ada turizmi ile meşhur komşumuzun ekonomisinin toplam ihracat kaleminin yüzde 37'si (2023 yılı) petrol rafinerisi ürünlerinden oluşuyor. Yıllık 16 ila 24 milyar dolar para kazanıyorlar bu ihracat kaleminden. Sor bakalım hangi hazine maliyeci bunu araştırmış? Hiçbirisi....

    Yanıtla (46) (0)
  • Uzman Doktor / 24 Nisan 2024 14:09

    Hazine ve Maliyenin getirdiği taşınır sistemi kadar saçma bir sistem yok.Hangi adam taşınır mal yönetmeliğini yazmışsa 2 milyon dolarlık cihazla 2000 tl 'lik cihaza aynı kodu veriyor.Maliye Ticaret Bakanlığından rica etse, ithal edilen ve Türkiye'de üretilen her taşınıra yegane bir kod verip resimli veritabanında tutamıyor mu? Hafıza bellek hiç tüketim malı olur mu? Kamu taşıtının amortismanı neden 5 sene? Kim alıyor bu kamu taşıtlarını ihaleyle?

    Yanıtla (19) (0)
  • Hemşo / 24 Nisan 2024 15:55

    Demek ki hazineden birileri kırtasiye dükkanı açmış.

    Yanıtla (0) (0)
  • Gunun Hakikatleri / 24 Nisan 2024 14:37

    "Şimşek ABD’deki bir konuşmasında, kullandığı “locals” kelimesi “yerel halk” diye tercüme edilince kıyametler koptu." Hayatimin yarisini gecirdigim, finans alaninda da calistigimdan bir hazine ya da merkez bankasi baskanlarinin ne tur terimler kullandiklarindan da haberdarim. Kimse halki ya da tuketicileri konusurken "locals" diye bir terim kullanmaz. Consumers =tuketiciler; The people, Insanlar; We, the Americans = Biz Amerikalilar; Our People insanlarimiz(halkimiz); kullanilan terimler bunlar

    Yanıtla (1) (1)
  • Manisalı / 24 Nisan 2024 14:25

    Hem devlet olarak hem halk olarak çok müsrif olduk. Hizmet diye müşteri garantili hastaneler, otoyollar, havaalanları, gereksiz korumalar, makam araçları , peşkeşe varan yüksek ihaleler devlette gördüğüm..Halk olarak, heryere araba ile gitmeler, sezonluk tüketilen giysiler; aşırıya kaçmış dışarıda yeme içmeler..Sonra emekliye kaynak yok...İşimiz zor.. Umarım Mehmet Şimşek başarır...

    Yanıtla (2) (0)
  • Avukat Mehmet / 24 Nisan 2024 14:19

    Tasarrufa , Koruma polislerinin giydiği amerikan malı columbia marka yandan akordeon cepli pantolanlar ve yine columbia marka tişört yerine yerli ve milli tekstil ürünlerimizden alınarak başlanabilir. Fakat orada da idari bir karışıklık var şöyle ki Koruma Hizmetleri Genel Müdürlüğü mü bu giysi alımlarını yapıyor yoksa Emniyet Genel Müdürlüğü mü? Biri iç işlerine bağlı diğeri Cumhurbaşkanlığına.

    Yanıtla (15) (0)
  • Muhriç / 24 Nisan 2024 14:18

    Devlet, yaptığı yatırımları, aldığı mal ve hizmetleri, 2001 yılındaki K. Derviş'in orijinal KİK'u ile temin etmeden olmaz. İsraf derecesindeki harcamalarını karşılamak için banknot matbaasını çalıştırarak birim "mal"a düşen TL miktarını arttırdıkça olmaz. Akıllı politikalarla yerli üretimi teşvik etmeden olmaz. Hele de HUKUK olmadan hiç olmaz. Anlayacağınız; umutsuz vakayız, bunlarla olmaz...

    Yanıtla (1) (4)
  • KARAR OKUR / 24 Nisan 2024 13:40

    "Şimdide ekonomi yönetimi ve MB bu kadar tahribattan sonra Kur Korumalı Mevduat’ı kaldırmak istiyor.
    İktisadın sustuğu yerde söylenecek tek söz var; Allah bizi yönetenlere akıl fikir versin."

    Yanıtla (2) (0)
  • Kul Hakkı / 24 Nisan 2024 14:15

    Fakirdik Fasfakir olduk sayelerinde !

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 24 Nisan 2024 14:08

    Locals için yerleşik falan gereksiz karıştırıyor ortalığı. Bu bizim alışık olduğumuz şekliyle basitçe HALK. Ne demişti: Halkı enflasonun düşeceğine ikna etmeliyiz

    Yanıtla (2) (0)
  • Vatandaş / 24 Nisan 2024 14:02

    Güzelim vatanda,iktidar, muhalefet,kamu kurumlarında gerel yönetimlerde kim olursa olsun adam kayirmadan yolsuzluğu,ise almada kayırma iliği yok edilmediği sürece ekonomik ve siyasi buhran eksik olmayacaktir

    Yanıtla (3) (0)
  • Gürcan Arıtürk / 24 Nisan 2024 14:01

    Sayın Akyol, bu yazınizda, Devlet Bahceli'nin sözde duzeltmesiyle İmamoğlu ve Yavas'i hedef aldığıni belirtip "Her ne olursa olsun Şimşek"in vatanseverliginden ve dürüstlüğünden asla şüphe edilemez" diyorsunuz. İmamoğlu ve Yavas'a hiç deginmemeniz haksızlık değil mi? Gazetedeki komşunuz Elif Çakır bu konuyu ne güzel özetlemiş, bir bakın isterseniz. Birini savunurken iki kişiyi zan altında bırakmanın alemi olmadığını gorursunuz.

    Yanıtla (4) (0)
  • Okuyucu / 24 Nisan 2024 13:54

    İngilizceyi sadece Mehmet Şimşek ve Taha Akyol bilmiyor. Yerleşik ifadesinin karşılığı resident, yerlinin karşılığı "local" dır. Finans, ticaret ekonomi ve hukuk dilinde de yerleşik "resident" olarak kullanılır. Finansal yatırım çevrelerinde "locals" kullanılıyor olsa bile, küresel yatırımcıların yatırım yapmayı düşündükleri ülke için kullandıkları bir terim olabilir. Ülkenin bakanı kendi ülkesi için onların terimini kullanmaz. "Domestic investors" der veya "our investors" der.

    Yanıtla (2) (0)
  • Pirireis / 24 Nisan 2024 13:38

    Ülkemizde kim pozitif elini taşın altına koysa, karşısında MHP ve ağzından çıkanın ne olduğunu tartmadan konuşan lider ve avanesini bulur. Koro halinde biz de buradayız naraları atarlar. Genlerinde var kendi doğruları yönünde ayar vermek. Yemiyor artık o ayarları kimse, çıldırıyorlar. Çıldırsınlar ama doğruyu yApanlar da korkmasın, ısırmazlar.

    Yanıtla (1) (0)
  • recep y. / 24 Nisan 2024 13:16

    Ne demişti zamanında Şimşek, kamuda lüks otomobil sevdası için çerez parası , bu lafı eden bakanımız, şimdi irrasyonel politikadan söz ediyor, ne komik bir çelişki, iktidarın elinde olan belediye ve kamuda neredeyse odacıya bile makam arabası verilmiş durumda, gerisini düşünün artık.

    Yanıtla (6) (0)
  • Turgay Özbakır / 24 Nisan 2024 13:15

    Yargıtay'daki başkanlık seçimine ne diyorsunuz Sn. Akyol. 12 Eylül öncesi Cumhurbaşkanlığı seçimine dönmesin...

    Yanıtla (1) (0)
  • Sinirli / 24 Nisan 2024 13:12

    Şimşek’i savunun savunmasına da, başımıza düşecek yıldırımlar ne olacak?

    Yanıtla (4) (0)
  • Okuyucu / 24 Nisan 2024 13:02

    Üstad sayın Bakan görevini genelde yurtdışından yürütüyor. Özellikle İngiltere ve ABD. Sayın Bahçeli de herkese malzeme verdi oyalanalım diye, incir çekirdeğini doldurmayan meseleleri konuşuyoruz. İsteyenin anaysasayı takmadığı bir ortamda ne reformu Allah aşkına?

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 24 Nisan 2024 12:50

    Neyini savunuyorsun??? Mehmet'in rasyonel zeminden başka bir sermayesi yok. Refah partisinin arap sermayesine torpille gönderim parlattığı proje bir şahıs. Makro yok, para politikası yok, banka teorisi yok,...yok yok yok. Ne var? Piyasaya bak sermayedarın ne kadar faiz kazancı elde edebileceğini hesapla...başka bir şey yok. Mehmet'in derli toplu entegre bir programı olmadığı gibi somut bir araç sepeti ve hedefi de yok...lütfen biraz sağ duyu

    Yanıtla (3) (0)
  • E.K / 24 Nisan 2024 12:46

    Sn Bahceli durmadan herkesi elesitiriyor Turk Milletinin yuksek menfaatleri icin .! Kendi yasi kemale erdi, geciyor. Acaba kendisi bu ulke icin bu gune kadar ne katki saglamis? Neyi uretmis? Vatan icin hangi bedeli odemis? Soze bakilmaz, aynasi istir kisinin. Bu eski bir soz. Dogru bir soz. Bahceli'nin alti bos beylik laflarina karnimiz tok. Milliyetcilik isini durust yaparak, vergini odeyerek olur.

    Yanıtla (0) (0)
  • tavşan. / 24 Nisan 2024 00:27

    Türk halkı İslamcıları iktidara getirerek direksiyonu yanlış yere kırdı. Yanlışta ısrar etti. İlk on yıl iyiydi sonra kötüleşti de doğru değil. İlk on yıl borç alma dönemiydi. Avrupa'nın Amerika'nın paralarını yedik refah bulduk kendimiz zengin sandık. Zengin olduğumuzu sanınca her orta doğulu gibi emperyalizme özendik. Suriye'ye işgal etmeye kalktık. Savaşın maliyeti sığınmacılar halkın cebinden ödeniyordu. Para bitti saadet uçtu gitti.

    Yanıtla (31) (7)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 24 Nisan 2024 00:38

    Başlangıçta bir ümitti. Geçmişin biteviye tekrarlanan istikrarsızlığında, güvensizliğinde bir istikrar ve güven olur diye. İlk başlarda olur gibi de oldu. Devlet şeffaflaştı, devlet gücüyle parmak sallayanlar, denetlenme ve dengelenmeden kaçanlar azaldı. Ancak bir süre sonra gemi tekrar eski rotasına yöneldi, tekrar eski maraz bünyeye musallat oldu. Ahali fark etmesin diye ümit yalanla, hamasetle harlandı. Ancak artık harlamanın ateşe katkısı yok sönmek üzere.

    Yanıtla (10) (6)
  • Karar okuru / 24 Nisan 2024 01:44

    Öncesi de vardır ama en büyük bozuşma 80 sonrasında başladı. Rahmetli Özal döneminde ahlaktan, yolsuzluğa, sahtekarlıktan, rüşvet ve politik yağmacılığa yozlaşma her alanda yaygınlaşırken ekonomi de dünyaya açıldı. Cepler ile gelen cazip malların fiyatı arasında makas açıldıkça nasıl olursa olsun da para olsun diyen bir nesil ortaya çıktı. Arz çeşitliliği ve kalitesi çok cazip geldi. Tabi bunu makul bir çaba ile elde edecek donanım olmayınca da maddiyat için her yol mübah oldu.

    Yanıtla (10) (2)
  • İstanbullu bir okur / 24 Nisan 2024 03:12

    Tebrikler Sn.Kutalmış;demekki iyi niyetmi yoktu,geçmiş haşereyi yok edip,yerini bizmi dolduralımdı!.Genel kültür ve bilinç düzeyimiz artmadan,anadoluda bir söz vardır"gelenin atlısı,gidenin seymeni"diye.Bırakalım okuyarak gelişmeyi!sadece ata sözlerimizin,bize ne demek istediğini anlam yanlısı olsaydık bile yeterdi.Heyhat oradan bile uzağız.Biz olmayınca,işimiz Allah'a kalmış,ama Allah böylesini kabul etmiyor.Siz yapacaksınız diyor.Bizse;bir hamal arıyoruz.Olmaz,olamaz,olmayacak.Ya olacak,ya ölz

    Yanıtla (0) (0)
  • Abdullah / 24 Nisan 2024 08:08

    Öncesi de var. Kurtuluş savaşından hemen sonra halk açlıkla boğuşurken Ankara'da birileri imar rantları peşindeydi. Falih Rıfkı Atay gibi yeni nizamın en ateşli savunucularından birini okuyun. Bozulma ne zaman başlamış...

    Yanıtla (3) (2)
  • İstanbullu bir okur / 24 Nisan 2024 03:02

    Sn.tavşan sizdeki,bu İslam takıntısı korkunç bir garabet halini almış vaziyette.Demişlerya"bari dinime söven,müselman olsa"Bu Akp.'lilerde zaten kendilerini "muhafazakar demokrat"olaraktan tanılıyorlar.Rhm.Erbakan gibi öyle milli,İslami falan gibi ifadelerde kullanmıyorlar.Ama görsellikte,bahis mevzuu durum olmakla,o da gelenek.Mesele İslam'sa Ayet ve eleştirisinen yola çıkmak gerekmezmi,İslam hiçbir kişiye,kliğe eklemlenemez.O'nu ancak Kur'an anlatır.Gerisi lâfı güzaftır.İslamcı ne demekse!Sygl

    Yanıtla (2) (1)
  • tavşan'a / 24 Nisan 2024 03:27

    Hava tavşan haaa...yavaş yavaş yazılan konu içeriği ile ilgili yorumu yapacaksınız gibi(maalesef tam yazarın konusuna uygun yorum değil)
    ROL ÇALMAK
    Biri bir gösteri için ya da bir konuyu konuşmak için bir girişimde bulunduğunda...Başka birinin seyircileri/dinleyicileri konu dışı/sahnedekinin gösterisinde uzaklastırıp başka bir şeylerle meşgul etmesi ROL ÇALMAKtır...

    Yanıtla (2) (2)
  • Hacivat / 24 Nisan 2024 07:18

    Demokraside herkese bir şans verilir. 'İslamcıların' iktidara gelmesi, önyargılarla dışlanmanın demokratik bir ülkede yer almadığının bilinciydi. Aynı zamanda, muhafazakâr olmanın Allah'tan korkmak, Peygamber misali özgürlükçü olmak, kendi inancını başkalarının hayatlarına empoze etmemek, adaletçi olmak ve haramdan sakınmak gibi güvenceleri vardı. Ancak ne yazık ki malum grup tüm değerlerimizi ve onlara duyulan güvenceyi alt üst etti.

    Yanıtla (1) (2)
  • Serçe / 24 Nisan 2024 12:33

    Dünya üzerinde hiç bir dini siyaset halkına huzur güven refah getirememiş. Halifeler katledilmiş. Hıristiyanlar ancak savaşarak dini toplumsal düzenden çıkararak gelişmiş mutlu olmuşlar. Siz bugün dini siyasete kurtarıcı diye sarılıyorsunuz.. sonuç ta bu.

    Yanıtla (3) (1)
  • Dede / 24 Nisan 2024 12:24

    Taha bey vallaha şimdiye kadar çook savunduklarımız papucumuzu elimize verdi sende dikkat et hhhha.bütün savunduklarımız ülkemizi bu duruma getirdi.

    Yanıtla (3) (0)
  • Adalet / 24 Nisan 2024 12:04

    Bir tarafta kurtarma filikasın da olan dul, yetim, emekli ve asgari ücretli açlık sınırının altında yaşıyor, diğer tarafta saltanat kayığın da olanlar hiç bir tasarruf yapmadan zevki sefa içinde yaşıyor, budur Mehmet Şimşek'in doğru ekonomik politikası, ülke ekonomisi bu şekilde mi düzlüğe çıkacak?

    Yanıtla (2) (0)
  • Richter / 24 Nisan 2024 11:53

    Makaleyi okudum, Simseki nicin savundugunuz hakkinda elle tutulur bir arguman bulamadim. Bir futbol kulübünü savunan kimse bile daha etrafli sebeb gösterebilir. Anlasilan atilan sloganlar yeterli oluyor siyasete iyi not vermek icin. Hareket hersey, varilan hedef önemli degil.

    Yanıtla (4) (0)
  • Necmi Uğurlu / 24 Nisan 2024 11:28

    Sn. Akyol tespitlerinize aynen katılıyorum..Mehmet Şimşek her şeye rağmen tam bir krize kısır döngüye giren Türk ekonomisi için can suyu oldu..yabancı sermayeye çok olumlu mesajlar verildi.. ancak ülkenin temel sorunu hukukun üstünlüğü kuvvetler ayrılığı prensibi bir de merkez bankasının bağımsızlığı bu ikisi olmadan sadece nefes alırız..ölmeyiz yabancı sermaye olmazsa olmazımımız..bu da merkez bankasının bağımsızlığı ve hukukun üstünlüğünden geçer..buna da Sn RTE müsade etmez..işimiz zor

    Yanıtla (0) (1)
  • Ali ODABAŞ / 24 Nisan 2024 11:23

    Nasıl ki Dünya 5 den büyükse, Türkiye Büyük Millet Meclisi de tek Cumhurbaşkanı dan büyüktür şeklinde bir sisteme geçmediğimiz sürece sistem oturmuş olmaz. Çünkü dünyada böyle bir sistem yok. Şirket yönetimi sistemi ile ülke yönetiliyor. Bakanlıklar hafıza olan müsteşarlıklar geri getirilmeli. Devlet Pilanlama teşkilatına işlerlik kazandırılmalı, sayıştay raporları uygulanmalı. Kısaca devlet yönetiminde gerçek fabrika ayarlarına dönülmelidir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Adalet / 24 Nisan 2024 11:20

    Mehmet Şimşek kim? Türkiye yi ve Türkleri seviyor mu?
    Şahsen ben bir Türk vatandaşı olarak ne Mehmet Şimşeğe nede sözde kandırılmışa güvenmiyorum.....

    Yanıtla (1) (1)
  • KARAR okurr / 24 Nisan 2024 11:09

    "locals, rasyonel, irrasyonel, ordodoks herodoks, ekonomist, neo klasik,
    nöroekonom.epistemolojik.."Ekonomi gözlerdeki ışıltıdır"adamin gözünde öyle bi ışıltı vardıki paramız daha da eridi ışıltıdan!

    Yanıtla (0) (0)
  • Noyan Atlı / 24 Nisan 2024 11:04

    Dış güçlerden para almak öyle kolay degil. Önce evini düzelteceksin, her elestireni godese tikip, ihaleleri istedigine verip,emeklileri perisan edip, kültürel ve inançsal istekleri göz ardi edilerek , para istenmez, vermezler.. çünkü bunlar dış güçler..!

    Yanıtla (5) (0)
  • The end / 24 Nisan 2024 10:59

    M. Şimşek, ülkeyi düzlüğe çıkarır, ama devletin ve akp nin kudretli elleri izin vermez. Ülkenin hukuk, ekonomi iyileşmesi bunların menfaatine gelmez.

    Yanıtla (3) (0)
  • H. Matisse / 24 Nisan 2024 10:57

    Ihalelerde seffaflik olmadigi sürece daha çook yabanci para gelir.
    Araplara el açariz ancak..
    Ne hikmetse hep büyük ihaleleri karadeniz kökenliler aliyor.
    Dış güçler dedikleri bu olsa gerek.

    Yanıtla (3) (0)
  • The end / 24 Nisan 2024 10:57

    Akp ve MHP,Erdoğan ve bahçelinin. O eski hakaret dolu güzel günlerine az kaldı. Yakında başlar.senden cb olmaaaaz.

    Yanıtla (3) (0)
  • Çatlak / 24 Nisan 2024 10:51

    Bu işler böyledir. Şimşek’i desteklemeye başlarsınız, sonunda işi AKP’ni desteklemeye vardırırsınız . Yani fabrika ayarlarınıza geri dönersiniz.

    Yanıtla (6) (2)
  • HAYRETI MUCIP / 24 Nisan 2024 10:43

    Şimşek bir K.Dervis degil , Allah rahmet eylesin .
    Çünkü o yetkilere sahip degil.
    Bu enflasyonun da sadece para ve mali politikalarla düşmesi mkânsiz ; bir ve en önemli bir diğer konu da halkta hic bir konuda güven kalmamasıdır, bu iktidar ve özellikle de başındaki zat, halktaki güveni yerle bir etti , kolay kolay bir toparlanma mumkun görülmüyor !

    Yanıtla (15) (0)
  • Karar Okuru / 24 Nisan 2024 01:13

    Simdiye dek uygulanan bilim disi uygulamalar savunulamaz. Ama buna karsilik Mehmet Simsek'i savunmak demek mevcut krizin dar ve orta gelirli insanlar uzerine fatura edilmesi demektir. Bunun sonu sosyal patlamadir. Cozum devletin tasarruf etmesi, buyuk sermayenin vergilendirilmesi ve kayit disi ekonominin kontrol edilmesi, yani gelir dagiliminin duzeltilmesidir. Mehmet Simsek bunun tam aksini yapiyor, nesini savunalim?

    Yanıtla (28) (3)
  • okurum / 24 Nisan 2024 10:03

    evet, öyle görünüyor. her gün küçük esnaftan ne alabilirim, evsahiplerinin kiracı gelirlerini nasıl tırtıklarım gibi haberler çıkıyor. tamam, milletimiz doğrudan vergi vermeyi bilmiyor, doğru. ve bunu öğretmek de kolay değil. ama vallahi zaten zor dönüyoruz her ay, bir de bize bulaşırsa, vay anam vay diyeceğiz. thy'ye milyon maaşlar verirken biz küçük işletmelere de vergi düşecek bu paydan belli ki.

    Yanıtla (3) (0)
  • Okumaz / 24 Nisan 2024 10:39

    Çözüm de ne kadar basitmiş ya? Kamu kurumları tasarruf etsin mesela? Nasıl olacak 5 milyon memur var. Ortalama maaş 40.000 TL olsa SGK, sandık, vergi vs, maliyet asgari 55.000 olur. Yıllık 100 milyar USD. Emekli sayısı 15,8 milyon. Maaşları ortalama 12.000 TL olsa yapılacak ödeme asgari 70milyar USD ediyor. Sağlık harcamaları hariç. Buradan başlayın. Öyle kolay değil. Belediye ödenekleri var, borç ve faiz ödemeleri var. Savunma harcamaları vs. Hepsi de önemli.

    Yanıtla (0) (1)
  • Adalet / 24 Nisan 2024 10:26

    Mehmet Şimşek aynı Kemal derviş olayın da olduğu gibi emperyalist güçler tarafından bu ülkeye ve bu millete dayatılmaktadır

    Yanıtla (1) (8)
  • O aslan / 24 Nisan 2024 10:24

    Sayın akyol ben toplumun içinde biri olarak yaptığım gözlemlere bakılırsa toplum hâlâ tedirgin olarak bekliyor,.
    Ney bekliyor acaba Cumhur başkanı ne zaman müdahale edecek diye, çünkü herşeyin tek karar vericisi olarak zihinlere kazılmış,onun içinde piyasalarda tedirginlik bitmez.

    Yanıtla (3) (0)
  • ido / 24 Nisan 2024 09:25

    şimşek çözümü kdv artışından , milletin cüzdanında ki bozuk paraları almakta bulmuş .

    Yanıtla (8) (0)
  • serçe / 24 Nisan 2024 10:16

    İdo televizyonlar sizin ahlakınızı bozuyor diyen japon bilim adamı konusunu açıklamak istemisin. Dünya da var olmayan bir bilim adamı ve kişinin yazısını nasıl paylaştın.

    Yanıtla (1) (2)
  • E.ogretmen / 24 Nisan 2024 10:15

    (yorumun devamı) İnsafli, vicdanli iktisatçilari dinliyorum, bu politikalari uygun gormediklerini soyluyorlar.Taha Bey, sizin bilmediginiz, sizin gormediginiz konular, sikintilar olamaz mı? İnşaallah 10 yıl sonra bu yazıyı yazdığınız için pişman olmazsınız! "Zulme rıza zulümdür"

    Yanıtla (2) (0)
  • Namık Kemal Bayraktar / 24 Nisan 2024 10:12

    Asıl sorunumuz özetle,referandumla getirilen tek adam sisteminin özellikle son beş yılda,akılcı ve demokratik yönetim imkânlarını ortadan kaldırmasıdır.

    Yanıtla (3) (0)
  • E.ogretmen / 24 Nisan 2024 10:07

    Taha Bey, milliyetçilik gibi bazı ideloljik konularda fikirlerinize katilmiyorum. Ancak diger yazilarinizi istifadeye deger buluyorum...Okuduklarim , yaşadiklarim ve inancim "Turkçuluk" ideolijisini bu Coğrafyada birleştirici olamiyacagi yönündedir...Şimdek konusuna gelince; Kasım 2015 yılında emekli oldum, okul memuru maaşimi sordu 2240 lia dedim, " fazla duşmemiş" dedi.Simdi ise calişan bir ogretmen maaşimin iki katına yakın maaş alıyor, insaf nerede? 40 yıl veilen her görevi yaptım...

    Yanıtla (5) (1)
  • Yusuf Çerçi - Adana / 24 Nisan 2024 09:33

    Takip ettiğim kadarıyla (yaşım 55) siz her dönem ülkemizin makul bir sesi oldunuz. Tespitlerinize katılıyorum. İyi ki varsınız.

    Yanıtla (1) (3)
  • Karar okuru / 24 Nisan 2024 10:02

    Hiç de öyle değil

    Yanıtla (4) (0)
  • Hamdi Denizci / 24 Nisan 2024 10:01

    Şimşek'i "rasyonel ekonomi politikası" dediği şu: Enflasyonu düşürmek için emilmesi gereken parayı, Nass döneminde palazlanan kesimlerden değil, dar ve sabit gelirlilerden almak. Seçimler bittiği için pazarlık imkanı olmayan bu kesimlerin ümüğünü sıkmak rasyonellik ise Şimşek'iniz hayırlı olsun sayın yazar.

    Yanıtla (8) (0)
  • Abidin / 24 Nisan 2024 09:53

    Kamuda şatafat ve lüks harcamaların olduğu, Sayistay'in tek bir kişinin ağzına bakarak kamudaki harcamalara ses çıkaramadığı yerde daha da önemlisi CB sistemi var olduğu müddetçe ne yapsanız da ekonomi düzelmez

    Yanıtla (11) (0)
  • Hemhâl / 24 Nisan 2024 09:49

    Mevcut CB sistemiyle ne yapsanız da ekonomi düzelmez, tek kişinin ağzına bakıp da mal ve can güvencesi olabilir mi? Elin oğlu hukukun olmadığı yerde yatırım yapar mi?

    Yanıtla (5) (0)
  • Ahmet / 24 Nisan 2024 02:41

    Şimşek yapısal reform getirmesi için değil,fakirin cebindeki son kuruşu amak için getirildi.vadesi doluncada gidecek,arkasından iyice fakileşmiş halkın faturası ona kesilecek.Aynı oyunu tekrar izliyoruz maalesef

    Yanıtla (23) (3)
  • Dokuzuncu Köy / 24 Nisan 2024 07:40

    Yerden göğe kadar haklısın kesinlikle katılıyorum. Keşke Taha bey bu adamı yere göğe sığmaz övgülerinden ziyade ülkenin mevcut reçetesinin ne olduğunu yazsa.

    Yanıtla (3) (0)
  • Okurcu / 24 Nisan 2024 09:48

    En rasyonal politika yoksulu biraz daha yolmak demek ki! Anlamadığım bunun için ne eğitime, ne tecrübeye ihtiyaç var taşra böyle insanlarla dolu.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 24 Nisan 2024 09:42

    Evet 'yurt içi yerşeşik" anlamında "locals" kelimesini "yerel halk" diye ilk kim çevirmiş; kim dolaşıma sokmuş, hangi etkileşim ile yaygınlık kazanmıştır? Tavşana kaç, tazıya tutu kim yapmışttır? Chp trolleri "yerel halk" diye yanlış ve art niyetli çarpıtmaya destek vermiş midir? Bu şireetliği kim yapmıştır. Tam ibretlik bir durum.

    Yanıtla (3) (1)
  • ido / 24 Nisan 2024 09:20

    KKTC nüfusu 380 bin bunun %10 yahudi nüfusu olmuş ,topraklar satılmış.

    Yanıtla (1) (0)
  • Dr / 24 Nisan 2024 09:17

    Negro dese daha iyiymiş. Askeri, polisi kendilerine kul köle yapmışlar halkı eziyorlar. Bugünlerin yarınları da var.

    Yanıtla (0) (1)
  • ido / 24 Nisan 2024 09:15

    ülke dar boğaza sokulup,,,,,......başka senaryolar da var.

    Yanıtla (0) (0)
  • ido / 24 Nisan 2024 09:11

    Akp hiç bir dönem ülkeyi iyi yönettiğini düşünmüyorum ilk dönemler dışardan gelen paralar ve ülkede ne varsa satarak milleti biraz bollukla yaşatmış (kendileri lale devri yaşamış) 5+1 çeteler büyük paylar almış....sonuç ta borç ödenemez duruma gelmiş ,para bulunamıyor aylık ne kadar faiz ödediğimizi de bilmeyen yok, yokuş aşağı gidiyoruz şoför frenin yerini de bilmiyor.
    Madalyonun diğer yüzü de ayrı....

    Yanıtla (3) (0)
  • Mustaa / 24 Nisan 2024 09:04

    Sayın Akyol, saydığınız başarılar dediğiniz gibi para politikaları ama en çok da çalışan ve emekliye yüklediği yükle oluyor. Bırakan yapısal reformların ne olduğunu ağzına almamayı mali sıkıntıyı yaymaktan, adil vergi politikalarından da hiç bahsetmiyor. Vergi artır, maaş küçült, mesleği itibarıyla yatırımcı ve para ara ve assetlerin satışı temel faaliyet bu. "rasyonel politika" söylemi, ha yarın ha öbür gün ha gelecek ya ha seneye vs.

    Yanıtla (1) (0)
  • Osmanlı Torunu / 24 Nisan 2024 01:12

    Tüketim ve yatırım alışkanlıklarımız değişmeden hiçbir şey değişmez. Buda sözde değil özde milli bir eğitim ile olur.

    Yanıtla (3) (1)
  • Okur / 24 Nisan 2024 09:01

    Bu kadar çeşitli bol ve göz alıcı ayartıcı mal ve hizmetler varken mi eğitim işe yarayacak... Çok zor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ramazan Topoğlu / 24 Nisan 2024 09:01

    "...“rasyonel zemine dönüşten başka çaremiz yok” derken ve de bu doğrultuda uygulamalara yönelirken, vatandaşa yüklenen acımasızlıkların, umursanmadığı gerçeği de çok önemli. Siyasi cıvıklıklardan uzak bir teknik kişidir.

    Yanıtla (0) (0)
  • C.Sezer / 24 Nisan 2024 09:00

    Dil rasyonel zemine dönelim diyor ancak eller ve ayaklar öyle göstermiyor. Taha bey, manüpilasyon içeren ve sinsilikle ülkemizi çiftliğe çeviren bu adaletsiz yapıya bari siz bu kadar aldanmayın!

    Yanıtla (2) (0)
  • Çetin / 24 Nisan 2024 08:51

    Şimdiye kadsr ne zaman Bahçeli herhangi bir fikri dinleyip de cevap verdi. İlerini geridini düşünmeden konuştuğu çok olmuştur. Fütursuz konuşmanın,bağırarak tepki göstermenin puan geçireceğini zannediyor zavallı.

    Yanıtla (1) (0)
  • ido / 24 Nisan 2024 08:49

    '' PEJUYU BİLİRMİSİN''
    diye bir hikaye var ,işte ülkemiz bunu yaşıyor.
    Binmisiz bir alamete gidiyoruz kıyamete.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 24 Nisan 2024 08:48

    2010 dan bu yana imar ve ihale rantları ile kim zengin edilmiş ise devlet onlardan rantın yarısını önce güzellikle vermezse zorla alacak. En az 500 milyar$ demektir (trilyon$ bile ulaşabilir) . Bu da Türkiye’nin kurtuluşudur. Aksi taktirde, BOP batının gelmiş geçmiş en başarılı projesi olarak tarihe geçecek.

    Yanıtla (0) (0)
  • ido / 24 Nisan 2024 08:44

    şimşek son yapılan seçimi kurtarmak için getirilmiş.
    Aha size bir kürt deyip kürtlerin de oyunu almak istemiş.

    Yanıtla (1) (0)
  • ido / 24 Nisan 2024 08:39

    bunlar dolandırıcı ,,,,,,....... diyen ben miydim?

    Yanıtla (0) (0)
  • ido / 24 Nisan 2024 08:38

    Kim ne derse desin Reis ne dese odur.

    Yanıtla (0) (0)
  • Alp Doğan / 24 Nisan 2024 08:20

    Bir odtü veya itü inşaat son sınıf öğrencisine sorun 5 katlı 20 daireli bir binanın statik hesaplarını kaç saatte yapıyorsun. Birde bakın bir belediye aynı binanın inşaat ruhsatını kaç ayda veriyor. Bu süre 1970 ler de ortalama 9 aydı şimdi 6 ay. Benim memurum işini bilir Türkiye de söylenmiş en doğru sözdür. Bir ayda inşaat ruhsatı veremeyen bir belediye başkanı ya beceriksizdir ya rüşvetçi ya da işleri bilinçli bir şekilde geciktiren haindir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Abdullah / 24 Nisan 2024 08:16

    Maalesef sayın bakandan hala dişe dokunur bir vergi politikası uygulanacağına dair bir ses duymadık. Taşıma suyla (Borçla) nereye kadar. Bulduklarıyla vatandaşı öğütecekler...

    Yanıtla (2) (0)
  • Abdullah / 24 Nisan 2024 08:15

    Maliye ve Hazine Bakanlığının en başta yapması gereken adil bir vergi sistemi kurmaktır. Borç bulma vazifesi sonrasında (Hazine) gelir. Devleti devlet yapan temel özellik vergiyi adil bir şekilde toplamak. Ama biz de vergide adaletsizlik gün geçtikçe artıyor. Stopajla toplanan vergiyle beraber vergi yükünün % 80-90'ı sıradan vatandaşın sırtında.. "Şu kadar ciro yapıyoruz." " Şöyleyiz-Böyleyiz" diye afra-tafra yapan devasa firmaların vergileri çok komik seviyelerde.

    Yanıtla (3) (0)
  • Adnan Topuz / 24 Nisan 2024 08:09

    2002 yılından bu yana 22 yıl geçti hala reform demek zorunda kalıyoruz. Bu kadar güçlü bir iktidarın yapısal reformları çözmesi beklenir ama olmadı. Büyüme ile kalkınmayı karıştırdık. Şimdi tekrar başa döndük. Aslında yapısal reformlarla ilgili bir hazırlık da gerekmiyor kararlı olmak yetiyor. Çünkü yıllardır bu sorunlara yönelik raflarda bekleyen çözüm raporları var. Yeter ki CB'yi aşalım.

    Yanıtla (0) (0)
  • Bir düşünür / 24 Nisan 2024 08:07

    Taşıma suyla değirmen döner mi hocam Allah aşkına bir ülkede üretim olmadan bütün kaynakları dibe vurmuş dışardan borç alacak ve içerdeki vergi vs ile mi ülke şahlanacak. Gerçeği görmek lazım kelimelerle oyun sırası değil hem de hiç değil.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 24 Nisan 2024 08:06

    Son üç yılda Fakirlerin sayısı katlanarak arttı. Zengin ise ultra zengin oldu. Krizi fırsata çeviren bu uyanıklar parasına kıyıp da yatırım yapmıyor. Faize yatırıp parayı katlama fırsatı varken neye güvenip üretim yapsın, fabrika çalıştırsın?

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 24 Nisan 2024 02:55

    Şimşek ABD’deki bir konuşmasında, kullandığı “locals” kelimesi “yerel halk” diye tercüme edilince kıyametler koptu.

    Halbuki finans dilindeki anlamı “yerleşikler” demektir, dış değil ülkede yerleşik yatırımcılar...

    Keşke...Milli yatırımcılar... deseydi...bizde...her şey milli olsun...milli ekmek...milli su... milli görüş....milli din...milli bakış...milli lokanta...milli eğitim....milli ögretim...milli yönetici...milli aşçı...milli öğrenci...

    Yanıtla (11) (3)
  • haşem / 24 Nisan 2024 08:04

    okur
    milli derken ne anlıyorsun ne anladığına bağlı .

    Yanıtla (0) (0)
  • Trabzonlu / 24 Nisan 2024 07:58

    Şimşek'in uyguladığı "ekonomi politikası" değil. Üniversitede kamu maliyesi dersi almış olan herkesin bildiği "hesabı garibana ödetme yöntemi":
    1. Ölmeyecek kadar asgari ücret, maaş ver
    2. Dolaylı vergileri maksimuma çıkar

    Yanıtla (3) (0)
  • pirhasan / 24 Nisan 2024 07:54

    İtibardan tasarruf edilmedikçe paramızın bir itibarı olmayacaktır.

    Yanıtla (2) (0)
  • Dokuzuncu Köy / 24 Nisan 2024 07:37

    Sayın Akyol, Mehmet Şimşek daha önce ekonomiden sorumlu bakandı kovuldu hem de ağır suçlamalar yapılarak kovuldu. Yani Mehmet Şimşek olmazsa ülke batacak gibi yazmışsınız. Bu ülkede onlarca şimşeği cebinden çıkaracak hem de çok değerli insanımız mevcuttur. Sorun kişiler değil siz de çok iyi biliyorsunuz. Şimşek keşke locals değil de Cuhurbaşkanımızn himayesindeki yerli halk deseydi Bahçeli kesin tebrik ederdi.

    Yanıtla (4) (0)
  • Ali Rıza / 24 Nisan 2024 07:24

    Devlet öyle yönetilmez Taha bey; devlet yönetme tecrübemiz var, iki bin yıldır devlet yönetiyoruz, en son üç kıtaya hükmeden Osmanlı’yı batırdık, neden?. Koca Osmanlı borç batağına batmadı mı?. Vergi gelirlerine alacaklılar el koymadı mı?. TC onun borcunu kuruşuna kadar ödemedi mi?. Şimdi bu borcu torunlarımızın torunları ödemeyecek mi?. İtibardan tasarruf olmazmış, ülkeyi batırmak itibarı yükseltir miymiş ?. Hayattan ders almazsan, hayat zorla sana dersini verir !!.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mr / 24 Nisan 2024 07:20

    Bahçelinin tepkisini İmamoğlu ve Yavaşın üç yıl önceki sözlerine bağladılar. Demek ki Şimşek'in sözlerine Bahçeli den tepki 2027 de gelecek. MHP'li basın sözcüleri Bahçeli de jeton üç yıldamı düşüyor demek istiyorlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hacivat / 24 Nisan 2024 06:42

    “Yetmez ama evet” zamanini hatirlatti bana, bende o guruptaydim. Ama zaman gösterdi ki, tolerans politika ajandasi ile uyusmuyor. Çünkü poltikaciya aza razi gösterirsen iyiye gitmiyor. Simsek’e kariyer olarak saygi göstersem bile, ikinci defa ayni oyuna gelmesine ben güven veremem.

    Yanıtla (0) (1)
  • erdogan şener / 24 Nisan 2024 06:39

    akp den pek bilgili insan çıkmaz. çıkarsa reisleri onu görevden alır.büyük damat 128 milyarı batırdı yerine gelen sayın naci agbal işleri düzeltti. işi bilen adamı hemen görevden aldı. iki iş bilmezi atadılar. sonuç 818 milyar mb. zararı. m. şimşekte fakiri sevmiyor.vergiyi tabana yayacagım diyor.tasarufa reislerinden başlamaları gerekir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sami / 24 Nisan 2024 06:26

    Taha Bey, MHP konusunda samimi fikirleriniz nedir? Bu partinin asıl işlevi, politikası, söylemi, yapılanış biçimi, hiyerarşisi hakkında ne düşünüyorsunuz? Düşünce hürriyeti, entelektüel gelişme konusunda bu parti sizce nasıl bir yapıya sahip?

    Yanıtla (0) (0)
  • Fani / 24 Nisan 2024 06:25

    Eleştiri yapmak kolay, önemli olan öneri var mı. Destek yerine köstek olunca kim kazanacak. Enflasyon ahlakı bozar, sermaye aktarımı nı hızlandırır. Birşeyler yapmak isteyenlere destek olalım da herkes ekonomist olmasın.

    Yanıtla (1) (0)
  • Salim / 24 Nisan 2024 06:22

    Şimşek mesela, devletten yüklü miktarda maaş alınmasını, yönetim kurulu ödemelerini, 2_3 yerden ücret alınmasını kısıtlayan bir düzenleme getirsin görelim. THY'daki maaşlara bir kısıtlama mesela. Özel kuruluş demeyin, yüzde bilmem kaçı devletin ve atamaları iktidar yapıyor. Özel olsa aramayı iktidar yapamaz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Mustafa / 24 Nisan 2024 06:16

    Şimşek bu sistemde başaramaz. Böyle bir yönetim sisteminde çalışmayı kabul etmesi, ilkesizlik işaretidir. İlkesiz bir insan yönetimde zaaf gösterir. Bu çöküş ve kokuşmuşluk içinde ıslahat yapılması zordur. Kurumlar, bürokrasi çökmüş durumda. Sorumluluk alan yok, hesap soran yok. Kontrol yok. Kimileri 2-3 maaş alıyor. Yasal olarak bunun önü kesilir istense.

    Yanıtla (1) (0)
  • BELDİBİ / 24 Nisan 2024 06:14

    Mehmet şimşek ne yapabilirki ülkeyi talan etmişler itibardan tasaruf olmaz diye her yere saraylar yapılmış akp belediye başkanları saraylar gibi belediye binaları yapmış halkın verdiği vergiler kendi paralarıymış gibi yandaşa eşe dosta dağıtılmış. Güç adalet kanun medya ellerinde bir şey yapamıyorsun sonra düzeltmek için şimşek para arayacak yabancı yatırımcıda kafası basmıyor böyle bir ülkeye para getirecek kendi halkın sana güvenmiyor parasını yastık altına sokuyor adaletin olmadığı bir ülkeye

    Yanıtla (1) (0)
  • Sulhi / 24 Nisan 2024 06:09

    İçeride kendinize yetecek kadar bile üretemiyor, çoğu ihtiyacı dışarıdan alıyorsanız, ekonomi düzelmez. Şimşek'in yaptığı tüketimi kusmak, ama üretimde hiçbir şey yapmamak. Üretimi artıracak tedbirler almalı. Dışarıdan gelecek para geçici çözüm. Üstelik uzun vadede çözmez, ödemeler gelince üretim olmadığı için aynı sorun tekrar eder.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kemal / 24 Nisan 2024 06:04

    Dışarıdan gelen parayla ekonomi düzelmez efendim. Kandırma o. Bir ülke kendi kendini geçindirecek geliri yoksa, hep dışarıya muhtaç olur. Kim kime karşılıksız para vermiş. Şimşek çözümü dışarıdan gelecek paraya bağlamış. Bulsa ne olur, o para da biter. Üretme tüket, hazır parayı ye, tekrar ara borçla kim geçinmiş. Şimşek bunu bilmiyor mu? Üretimi artıracak çareler düşünsün

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 24 Nisan 2024 05:59

    Selva Demiralp'in söylediği "vergi sistemindeki çarpıklıklar" neymiş acaba?
    Bunun ne olduğu belirtilmezse yuvarlak bir cümle olmaktan öteye geçmez.

    Yanıtla (0) (0)
  • Süleyman / 24 Nisan 2024 04:48

    Meclisin, bakanlıkların, devlet kurumlarının işlevsiz, sadece al maaşını yetkin sorumluluğun yok dendiği bir ortamda ekonomi filan düzelmez. Sistem çökmüş. Şimşek ilkeli olsaydı, böyle tek adam sisteminde görev almazdı. Üstelik daha önce olumsuzluklar yaşadığı halde.

    Yanıtla (0) (0)
  • Erkan Özeray / 24 Nisan 2024 00:43

    Ben, bu ülkeye zarardan başka bir şey vermemiş olan Bahçeli'nin yaşına başına da yakışmayan hakaretlerine değil, hala onun arkasından gidenlere şaşırıyorum.

    Yanıtla (20) (3)
  • Okur / 24 Nisan 2024 04:41

    Normal, aklı başında, hırsızlık planı olmayan sağ siyasetçiye yer yok!

    Yanıtla (0) (0)
  • Süleyman / 24 Nisan 2024 04:39

    Şimşek başarısız şimdiye kadar. Acı reçeteyi halka içiriyor. Önlem olarak tek yaptığı faiz, zam, halk almasın. Halk alamıyor zaten, geçinemiyor ki. Kurumsal düzenin bozulduğu, tek adam sisteminde Şimşek tek başına bu işi yapamaz. Siyasi ahlakı olsa böyle bir düzene destek vermez.

    Yanıtla (0) (0)
  • Metin / 24 Nisan 2024 04:35

    Şimşek'in şahsi tavrı, biz halkı hiç ilgilendirmiyor. Tek yaptığı şu anda faiz artırımı, zam, alım gücünü kısmak. Yani vatandaşın cebini bağlamak. Bunu herkes yapabilir. Üretim yok. Devletin kurumsal niteliği bozulmuş. Devlet kendi liyakate tasarrufa uymuyor. Şimşek bu halde bir şey yapamaz. Halka yükleniyor o kadar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 24 Nisan 2024 04:06

    AİHM 23 Nisan 2024 te verdiği ihlal kararı ne anlama geliyor. 21 bin 100 Euro manevi tazminat ve 7000 Euro mahkeme masrafları Türkiye aleyhine ihlal kararı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 24 Nisan 2024 00:44

    Sayın Erdoğan hırkasını ve terliklerini giyip emekli olmadıkça kimseden Anayasa değişikliği onayı beklemeyin, adına yapısal reform demekle olmaz bu işler. Birilerinin "biz bitti demedikçe bitmez" demesine aldırmayın. Halk "Bitti " dediğinde her şey biter.

    Yanıtla (12) (2)
  • Okur / 24 Nisan 2024 03:48

    Çok duğru...Anayasa da önemli ama daha da önemlisi o yasaları uygulayanların niyetleri... Şimdiki kanunlara göre bile hareket edilmezken; yapılan yeni Anayasa ile her şeyin bıçak sırtı gibi olumsuzlukları bitirip güzel bir yönetim getireceğini düşünmek... gerçeklere uzak bir düşünce.... Aynı kanunlar, başörtüsünü yasakladı yıllarca...aynı kanunlar, Anayasa mahkemesi kararlarını uygulatmadı...aynı kanunlar 367 Cumhurbaşkanı seçim kırizi...

    Yanıtla (0) (0)
  • Bilge / 24 Nisan 2024 00:48

    31 Mart olayı üzerinde ciddi sosyal bilimlerin rehberliğinde değerlendirmeler yapılmadı.Siyasetin finansmanının belediyelerden yapıldığı herkesin malumu.İstihdam yetersizliği var bu yüzden yandaş ve yakınların belediyelerde istihdam edildiklerini de biliyoruz.Bu durumda hangi parti bu sorunu çözerim diyebilir?Ciddi bir öneri ve tahlil okumadık .Belediyelerdeki bu durum ancak partilerinin uzun zaman iktidar olmasıyla anlaşılıyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Bilge'ye / 24 Nisan 2024 03:40

    "Siyasetin finansmanının belediyelerden yapıldığı.." ile aşağıdakilerden hangisini kastediyr:1- Belediyeler kazanılınca oralara partililer alınır, partililer memnun edilir, onların bu memnuniyeti bir sonraki seçimde daha çok çalışmalarını ve Parti'nin oyunu artırmalarını sağlar. 2- Merkezde belediyeye gelecek ödenek usulsüz bir şekilde...partiye yardıma kullanılıp Parti'nin oyu arttırılmaya çalışılır. 3- Evrakta saht. ile belediyenin işi yapıldı gösterilir, gelen haram para partiye harcanır...

    Yanıtla (0) (0)
  • Muammer / 24 Nisan 2024 03:21

    Ülkenin acilen AKP CHP ortaklığında HUKUK-YASA temelinde bir yönetime ihtiyacı var.Yoksa büyük bir kaosa doğru hızla yol alıyoruz.Bu gidiş hayra alamet değil..

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar / 24 Nisan 2024 03:18

    Taha bey siz 'Merkez Bankası’nın, CB sisteminden kaldırılan bağımsızlığının kanunla yeniden getirilmesini' istiyorsunuz ama ... birileri Anayasa Mahkemesi Üyelerinin DEM'in hazine yardımı, Kavala vb. kararları vermelerinin... bu AYM üyelerinin seçildikten sonra kimseye hesap verme yani tam bağımsız olmalarının BEKA sorunu olduğunu söylüyor. Yapısal değişikliklerden onlar da itaat ettirme olarak anlam çıkarıyor ülke bekası için...

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar / 24 Nisan 2024 03:06

    Ankara ve İstanbul belediye başkanları "yerel halk" diye bir ifade kullandı mı?
    Bahçeli'nin Şimşek 'in locals kelimesi için söyleyip sonra da hayır başkaları için söyledi diye düzeltilen tepkisini.... Şimşek için yaptıysa... Bahçeli locals kelimesinin "kendi halkımız -yerel halk- vatan daş" anlamında da tercüme edilebileceğini bilmiyor olabilir ama ya danışmanları....
    İkinci senaryo doğruysa... Neden yapılır bir açıklama da sonra da ... arkasında durulmaz....

    Yanıtla (0) (0)
  • SG / 24 Nisan 2024 02:39

    Ne güveni be vay %9,5 ila %10 borçla Kredi bulunabiliyor. Bilmem ne riski düşmüş kimin umurunda.Enfelasyon %100 Faiz %50 bu durumda kim verir krediyi.Cok büyük bir kriz kapıda Tüketici kredisi trilyon lirayı açtı. TCMB'NA Ciro edilecek/ödeyecek.

    Yanıtla (4) (2)
  • Gerçek / 24 Nisan 2024 02:27

    Eğer ülkede üretim fazlası olmazsa dünyanın en iyi ekenomistinide getirseniz yinede düzelmez algı yaratır halkı bir süre daha uyutursunuz
    Bu kişi Superman değil topyekün gayret gösterilmeli 18 milyar kredi ne ki Merkez Bankasi 37 milyar dolar zarar etti şu garabet KKM’dan dolayı
    İtibardan tasarruf olmaz diyen zihniyet başta olduğu sürece bugünleri çok ararsınız 128 milyar dolara ne oldu?

    Yanıtla (10) (4)
  • SG / 24 Nisan 2024 02:27

    Hazine tam takır,kuru bakır.Para bitti para.Tarzan zor durumda.Ne IMF,ne Dünya Bankası nede körfezin Şeyhlerinden çıt(Kredi ) yok.Yerel HALKI ilkna(başka çare yok) edeceğiz.Not DAREN ACEMOĞLU bu kriz 3 ila 5 yıl sürer demişti.

    Yanıtla (5) (3)
  • İstanbullu bir okur / 24 Nisan 2024 01:52

    Sn.Üstat;çok söze hacet yok.Bende sizi ve Sn.Şimşek'i destekliyor ve tebrik ediyorum.Uluslarasıda ve yetelde mesleki olgunluğa ulaşmış siz ve Sn.Şimşek gibi kaç insanımız var.Elbette var birhaylide,lakin Türklerde dünyanın çok önemsenecek milleti degilmi,elbette başkası bizi önemsemeli,ama biz kimse görmek istemesede önemliyiz.Çünkü dünyada iki önemli İmparatorluk kurmuşuz.Ama mevcut halimiz perişan,neden bilimden uzaklaştıkça,bu hallere düştük.İnancımızdanda gittikçe uzaklaşıyoruz,okumadıkça.Sy

    Yanıtla (2) (2)
  • Vatandaş / 24 Nisan 2024 01:42

    CB sisteminden istifade eden bir kesim var, Düzelen ekonomiyle küp dolsun diye bekliyorlar. Gelir dağılımının düzelmesi sağlanmadıkça , değişen birşey olmaz. Yapısal reformlar yapılmaz ise kalıcı refah sağlanamaz

    Yanıtla (6) (2)
  • Harun / 24 Nisan 2024 00:51

    Eğer Ak Parti , 31 Marta sebep olan belediyelerinden bir kaçını görevden alıp kayyum atasaydı durumu kurtarırdı.Bütün partilerin kulağına küpe olsun.

    Yanıtla (1) (0)
  • Sahin / 24 Nisan 2024 00:47

    "Bir gün atomun enerjisini serbest bırakacağız.
    Gezeğenler arası yolculuklar yapacağız.
    Ömrü uzatıp Tüberküloz ve kanseri
    tedavi edeceğiz Ama en düşük seviyeli
    kişiler tarafından yönetilmiş olmanın
    sırrını asla çözemeyceğiz.
    Jean Roastand.
    Fransız biyolog ve filozof.

    Yanıtla (17) (1)
  • Okuyucu / 24 Nisan 2024 00:37

    Çürük bez dikiş tutmaz. Bez değişmeden ne yapsa boş. Milletin istiklâlini yine milletin azim ve kararı kurtaracaktır. O azim ve karar ne zaman gösterilecek, bekliyoruz...

    Yanıtla (5) (0)
  • tavşan. / 24 Nisan 2024 00:35

    Bu soruyu sadece AKP li arkadaşlarımıza soruyorum. Bop neydi Erdoğan neden eş başkanıydı. Eş başkan olma nedeni nedir. Eş başkanlığı devam ediyor mu. Başkaları lütfen yazmasın. Bizi aydınlatsınlar.

    Yanıtla (7) (3)
  • tavşan. / 24 Nisan 2024 00:33

    Komplo teorileri basit zekaya hitap eder. Komplo teorisini paylaşan kendini mutlu hisseder. Doğru mu olabilir mi kandırılıyor muyum diye aklına getirmez.
    Örneğin. Isparta uçağında öldürüldü denilen fizikçilerin buldukları nerede bilirkişi savcı neden kaza demiş. Kara Öldürüldü diyenler hangi belgeleri kanıtları görmüş incelemişler. Kara kutuyu incelemişler mi. Cevapları yok.

    Yanıtla (5) (2)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 24 Nisan 2024 00:33

    Nesnel gerçeklikten kopanlar er yada geç başlarına çarpan hakikatin tokadıyla uyanmak zorunda kalırlar. Bazılarının uyandığında kendini toparlaması, nesnel gerçekliği anlayıp uygun bir davranış sergilemesi için aklı, muhakemesi ve zamanı olur. Bazıları içinse zaman kalmamış, güz batıdan ardında kızıl bir renk bırakarak başka bir güne, başkalarının gününe doğmak için batmıştır.

    Yanıtla (3) (1)
  • Abbas / 24 Nisan 2024 00:30

    Para bi şekilde bulunur. Sorun değil. Uyuşturucu dan yakalan insan sayısı bir milyona yaklaşmış tutuklanan 350 bin. Türkiye nin en başarılı gazetecisi Murat Ağırel i takip edin. Nereye gidiyoruz. Didem denen bi gazeteci var günlerdir bi sapığın reklamını yapıyor. Sırf reyting için. Bu programlar Türk Aile Yapısına aykırı . Beğenmediğimiz ABD 7 ve 9 yaşındaki kız çocuklarına sarkıntılık yapmaya çalışan sapığı kurşun yağmuruna tuttular. Bize Didem aylardır sapık izletiyor. AİLE BAKANLIĞI NE YAPAR

    Yanıtla (11) (2)
  • Karar okuru / 24 Nisan 2024 00:29

    Alıntı; Mehmet Şimşek göreve geleli 325 gün oldu.Doları, euroyu, işsizliği, enflasyonu, faizleri, ÖTV'yi, KDV'yi artırmaktan, çift dikiş MTV almaktan, devleti dış güçlere 40 milyar dolar daha borçlandırmaktan başka bir başarısı yok.
    Pardon! Bir de, gece yarısı emekli milletvekillerine ekstra zam yapıp danışmanlarına 6 maaş vermekten ve saraylara bütçeden milyarlarca lira daha para ayırmaktan başka...

    Yanıtla (14) (3)
  • tavşan. / 24 Nisan 2024 00:23

    Hukuk reformu kabul edersiniz ki Merkez bankasının veya ekonomi bakanının görevi değildir. Mevcut yasalara uymayan iktidarın hukuk reformu yapacağını beklemek hayaldir. Mehmet Şimşek İslami ekonomi uygulayacağız derken batmış ekonominin dahada batması sonucu kerhen getirildi. Yap işlet devret modeli sona ermeden kapalı ihaleler bitmeden ballı maaşlar son ermeden savurganlık sona ermeden ülke düzelmez. AKP de bunları yapmaz.

    Yanıtla (8) (2)
  • Karar okuru / 24 Nisan 2024 00:22

    Sizlerin yapısal reform dediğiniz daha emekleyen bebek için “bunun hemen koşması gerek” demek gibi bir şey! Daha çok zaman var ülkenin ömrü yeterse. Daha Cumhuriyeti bile hazmedemedik, demokrasi hak getire. Üsten düzenlemeyle, taşıma suyla değirmen dönmüyor işte.

    Yanıtla (7) (1)
  • Karar okuru / 24 Nisan 2024 00:18

    Yeni bir “ ….ama ilk on yıl” vakasına doğru gidiyoruz galiba. Sayın yazar bu kumaştan elbise çıkmayacağı gerçeği ile ne zaman yüzleşeceğiz, CB düzeyinden vasat vatandaşa “aldanma” hastalığından ne zaman kurtulacağız? Pek kurtulamayayız mayamız buna müsait değil. MGK gizli tutanakları eski CB nın evinden atılan, hurda kağıtlar arasından çıkıyorsa artık ne söylenebilir. Halk olarak tam da layığımızı yaşıyoruz. Özetle benim oğlum bina okur döner, döner bir daha okur.

    Yanıtla (7) (2)
  • tavşan. / 24 Nisan 2024 00:18

    Yapısal reform aldığınızda bozuk olan bir şeyi düzeltmeye denir. Erdoğan aldığında düzgün çalışan hukuk ve ekonomik düzen vardı. Erdoğan bozdu istediği hayal ettiği şeye getirdi. Artık yapısal reformlardan söz edilemez. Yapısal reform İslamcı iktidarın değiştirilmesidir.

    Yanıtla (8) (2)
  • tavşan. / 24 Nisan 2024 00:16

    İktidarın, yanlışlarını örtmek için kitlelerde takıntı haline getirdiği “dış güçler” efsanesi ...
    Dış güçler diye konuşan biri özetle kandırılmış olaylar arasında bağlantı kuramayan biridir.

    Yanıtla (8) (2)
  • sami güzelses / 24 Nisan 2024 00:11

    Sayın yazar bir neoliberal olduğunuzu anlamış olduk. sizin de bütün müktebatınız bundan ileri.

    Yanıtla (5) (2)